SOLVEO / Ogólne warunki świadczenia usług przez SOLVEO ADVISORY Sp. z o.o.

Ogólne warunki świadczenia usług przez SOLVEO ADVISORY Sp. z o.o.

Rozdział I – Współpraca z Klientem

    1. Usługi świadczone przez nas na rzecz Klienta będą wykonywane z należytą starannością zawodową, zgodnie z praktykami doradztwa podatkowego oraz obowiązującymi przepisami prawa. Strony zgodnie przyjmują, że niniejsza umowa ma charakter umowy starannego działania, a nie umowy rezultatu, o ile wyraźnie nie postanowiono inaczej.
    2. Usługi świadczone będą przez nas jako niezależnego wykonawcę. Nie występujemy w charakterze pracownika, agenta, wspólnika ani członka wspólnego przedsięwzięcia Klienta. Żadna ze stron niniejszej umowy nie jest uprawniona do zaciągania zobowiązań w imieniu drugiej strony ani do jej reprezentowania, chyba że wyraźnie postanowiono inaczej.
    3. Zastrzegamy sobie prawo do powierzenia wykonania całości lub części usług podwykonawcom (w tym osobom trzecim lub współpracownikom), w tym również w sposób, który umożliwi im bezpośredni kontakt z Klientem. W każdym przypadku pozostaniemy wyłącznie odpowiedzialni wobec Klienta za należyte wykonanie usług, sporządzenie dokumentów (w rozumieniu Rozdziału III), jak również za wszelkie inne zobowiązania wynikające z niniejszej umowy.
    4. Usługi świadczone przez nas nie obejmują podejmowania decyzji w imieniu Klienta ani pełnienia jakichkolwiek funkcji zarządczych. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za podejmowanie decyzji gospodarczych, wdrażanie wyników usług oraz ocenę ich przydatności z punktu widzenia własnych celów biznesowych.
    5. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych przez Klienta w oparciu o nasze usługi, ani za efekty wdrożenia lub zaniechania wdrożenia przedstawionych rekomendacji.

Rozdział II – Obowiązki Klienta

    1. Klient wyznaczy osobę odpowiedzialną za nadzór nad realizacją świadczonych przez nas usług. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie decyzje zarządcze związane z usługami, za użytkowanie oraz wdrożenie rezultatów wykonanych usług, jak również za ocenę ich adekwatności do własnych potrzeb i celów biznesowych.
    2. Klient zobowiązuje się niezwłocznie dostarczać nam wszystkie informacje, zasoby oraz wsparcie niezbędne do prawidłowego i terminowego wykonania usług, w tym dostęp do dokumentacji, systemów, pomieszczeń oraz personelu
    3. Klient oświadcza, że według najlepszej wiedzy wszystkie informacje i dokumenty przekazywane nam są prawidłowe, kompletne i nie naruszają praw osób trzecich, w tym praw autorskich. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za konsekwencje wynikające z udostępnienia nieprawdziwych, niekompletnych lub naruszających prawa informacji.
    4. Realizujemy usługi w oparciu o udostępnione informacje przez Klienta i (o ile nie ustalono inaczej) i nie mamy obowiązku ich oceny, weryfikacji ani potwierdzania prawidłowości, kompletności czy aktualności. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki wynikające z wadliwości lub niekompletności informacji dostarczanych przez Klienta.
    5. Klient odpowiada za przestrzeganie postanowień niniejszej umowy przez własny personel i zapewnia, że osoby zaangażowane w realizację usług z jego strony, w tym osoby upoważnione do zgłoszenia zlecenia, będą działać zgodnie z umową oraz współpracować z nami w sposób umożliwiający terminowe i prawidłowe realizowanie usług.
    6. W każdym momencie realizacji zlecenia możemy określić zakres dodatkowych informacji oraz dokumentów niezbędnych do jego wykonania. Klient zobowiązuje się dostarczyć na nasze żądanie wszelkie dokumenty i informacje niezbędne do prawidłowej realizacji usług określonych w niniejszej umowie.
    7. Klient zobowiązuje się niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni roboczych od momentu powzięcia wiedzy, zgłaszać nam wszelkie zastrzeżenia, uwagi lub problemy dotyczące realizowanych usług. brak zgłoszenia w tym terminie uznaje się za akceptację wykonanych działań i nie ponosimy odpowiedzialności za ewentualne błędy wynikłe z późniejszego zgłoszenia.
    8. W przypadku niedostarczenia przez Klienta informacji, zasobów lub wsparcia niezbędnego do wykonania usług w terminach umożliwiających prawidłową realizację umowy, mamy prawo zawiesić wykonanie usług do czasu ich uzupełnienia przez Klienta, a wszelkie opóźnienia wynikające z tego tytułu nie będą stanowić podstawy do roszczeń wobec nas.

Rozdział III – Dokumenty sporządzane przez SOLVEO

    1. Wszelkie informacje, porady, zalecenia lub inne treści zawarte w raportach, prezentacjach lub innych dokumentach przekazywanych przez nas Klientowi w związku z realizacją usług na podstawie niniejszej umowy (dalej: „Raporty”), niebędące informacjami Klienta, przeznaczone są wyłącznie do wewnętrznego użytku Klienta, zgodnie z celem świadczenia poszczególnych usług.
    2. Klient nie ma prawa ujawniać Raportów ani ich części lub streszczeń osobom trzecim ani powoływać się na nas w związku z wykonanymi usługami, z wyjątkiem przypadków:
      1. wobec biegłych rewidentów Klienta, wyłącznie w zakresie wykonywania ustawowego badania sprawozdań finansowych;
      2. wobec prawników Klienta, wyłącznie w celu uzyskania porady dotyczącej usług, z zachowaniem niniejszych ograniczeń;
      3. w zakresie i na zasadach przewidzianych przepisami prawa, o czym Klient zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić nas w dopuszczonym zakresie;
      4. za naszą uprzednią, pisemną zgodą wobec innych osób, które mogą korzystać z Raportów wyłącznie na warunkach ustalonych z nami;
      5. wobec podmiotów powiązanych osobowo lub kapitałowo z Klientem;
      6. w zakresie, w jakim Raport stanowi poradę podatkową, o której mowa w ustępie 4 poniżej.
    3. W przypadkach ujawnienia Raportów lub ich części Klient nie może ich przerabiać, przeredagowywać ani zmieniać w stosunku do otrzymanego kształtu.
    4. Klient może ujawniać Raporty (lub ich części) osobom trzecim wyłącznie w zakresie dotyczącym spraw podatkowych, w tym porad podatkowych, opinii podatkowych, zeznań podatkowych oraz ujęcia lub struktury podatkowej transakcji, której dotyczą usługi (dalej: „Porada podatkowa”). Osoby te powinny zostać poinformowane przez Klienta o zakazie polegania na tych Raportach bez naszej uprzedniej pisemnej zgody, z wyjątkiem organów podatkowych.
    5. Klient może wykorzystywać w swoich dokumentach streszczenia, obliczenia lub tabele oparte na informacjach Klienta zawarte w Raportach, ale nie może przytaczać naszych zaleceń, wniosków ani ustaleń. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść tych dokumentów i nie będzie powoływać się na Wykonawcę ani Raporty w relacjach zewnętrznych.
    6. Klient nie może opierać się na wersjach roboczych Raportów. Ne jesteśmy zobowiązani do aktualizacji ostatecznych wersji Raportów w celu uwzględnienia okoliczności lub zdarzeń, które nastąpiły po ich przekazaniu Klientowi, chyba że wynika to bezpośrednio z warunków zlecenia. W celu uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że obowiązek aktualizacji nie wchodzi w przedmiot zlecenia.

Rozdział IV – Ograniczenia/Zastrzeżenia

    1. Ani Klient, ani osoby trzecie, na rzecz których świadczone są usługi, nie mają prawa dochodzić od nas żadnego odszkodowania za utracone korzyści, szkody następcze, uboczne, pośrednie lub inne wynikające z roszczeń związanych z realizacją usług lub niniejszą umową, bez względu na to, czy takie szkody były przewidywalne w chwili zawarcia umowy.
    2. Nasza całkowita łączna odpowiedzialność wobec Klienta oraz osób, na rzecz których świadczone są usługi, z tytułu wszelkich roszczeń wynikających z niniejszej umowy lub w związku z wykonywaniem usług, w tym niewykonania bądź nienależytego wykonania usług, nie przekroczy dwukrotności wynagrodzenia faktycznie zapłaconego za konkretne usługi będące bezpośrednią przyczyną powstania szkody.
    3. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki zmian przepisów prawa, ich interpretacji, orzecznictwa lub praktyki organów administracji, które nastąpiły po wykonaniu usługi lub wydaniu opinii.
    4. Nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje biznesowe, operacyjne, inwestycyjne lub finansowe podejmowane przez Klienta na podstawie udzielonych porad, analiz, opinii lub innych materiałów. Decyzje te Klient podejmuje samodzielnie i na własne ryzyko.
    5. Wszelkie porady udzielane są przez nas w oparciu o przepisy prawa obowiązujące w dniu ich wydania, przy założeniu, że Klient posiada oraz jest w stanie udokumentować cele ekonomiczne dla przeprowadzanych lub planowanych operacji gospodarczych. O ile zakres usług nie stanowi inaczej, nie jesteśmy zobowiązani do weryfikacji ani oceny istnienia tych celów.
    6. W przypadku istotnego opóźnienia w realizacji transakcji będącej przedmiotem porady, jej powtórzenia lub przeprowadzenia transakcji o analogicznym charakterze, rekomendujemy zlecenie ponownej weryfikacji uprzednio udzielonych rekomendacji. W przeciwnym razie nie ponosimy odpowiedzialności za ich nieadekwatność względem zmienionego stanu faktycznego lub prawnego.
    7. W ramach świadczonych usług możemy wskazywać obszary ryzyka oraz elementy, które mogą zostać zakwestionowane przez organy podatkowe, a także sugerować środki ograniczające to ryzyko. Nie udzielamy jednak zapewnienia, że dane stanowisko zostanie zaakceptowane przez organy administracji skarbowej, ani nie gwarantujemy określonego wyniku ewentualnych postępowań administracyjnych czy sądowych.
    8. W przypadku kontaktu organów podatkowych dotyczącego transakcji objętych zakresem usług świadczonych przez nas, zaleca się niezwłoczne skonsultowanie się z nami przed udzieleniem jakiejkolwiek odpowiedzi lub zajęciem stanowiska wobec tych organów.
    9. W przypadku, gdybyśmy ponosili odpowiedzialność wobec Klienta lub jakichkolwiek innych osób, na rzecz których świadczone są usługi, z tytułu niniejszej umowy lub na innej podstawie w związku z realizacją usług, za szkodę lub stratę, do powstania której przyczyniły się również inne podmioty, odpowiedzialność nasza będzie miała charakter wyłącznie indywidualny (a nie solidarny z tymi podmiotami) i będzie ograniczona wyłącznie do naszego proporcjonalnego udziału, ustalonego stosownie do stopnia faktycznegoprzyczynienia się przez nas do powstania danej szkody lub straty. Żadne wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności innych osób – niezależnie od tego, czy zostało ono Klientowi narzucone, uzgodnione z Klientem, wynika z zawartej ugody, trudności w egzekwowaniu roszczenia, śmierci, rozwiązania, niewypłacalności lub wygaśnięcia odpowiedzialności któregokolwiek z tych podmiotów – nie będą miały wpływu na ustalenie zakresu naszej odpowiedzialności.
    10. Klient zobowiązany jest zgłosić wszelkie roszczenia dotyczące usług lub wynikające z niniejszej umowy w terminie nieprzekraczającym ustawowego okresu przedawnienia, liczonym od daty wykonania usługi lub ujawnienia wady.
    11. Żadne z wyłączeń i ograniczeń odpowiedzialności zawartych w niniejszym rozdziale nie będą miały zastosowania w zakresie szkód powstałych z naszej umyślnej winy lub rażącego niedbalstwa oraz w zakresie, w jakim przepisy prawa powszechnie obowiązującego wyraźnie zakazują ich stosowania.
    12. Klient zrzeka się prawa do kierowania jakichkolwiek roszczeń lub wszczynania postępowań przeciwko naszym podwykonawcom, członkom, udziałowcom, członkom zarządu, przedstawicielom, partnerom, dyrektorom lub pracownikom (dalej: „Osoby Solveo”). Wszelkie roszczenia związane z usługami lub niniejszą umową mogą być kierowane wyłącznie bezpośrednio do nas.

Rozdział V –  Zabezpieczenie przed roszczeniami osób trzecich

    1. W najszerszym dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa i regulacje zawodowe zakresie, Klient zobowiązuje się zabezpieczyć nas oraz Osoby Solveo przed wszelkimi roszczeniami, postępowaniami, zobowiązaniami, stratami, odszkodowaniami, karami, kosztami i wydatkami (w tym uzasadnionymi kosztami wewnętrznej i zewnętrznej obsługi prawnej), jakie mogą wyniknąć lub pozostawać w związku z:
      1. ujawnieniem przez Klienta, za jego zgodą, na jego żądanie lub za jego pośrednictwem, treści jakiegokolwiek Raportu (w tym Porady Podatkowej) osobie trzeciej (w tym podmiotowi powiązanemu z Klientem), oraz
      2. wykorzystaniem lub oparciem się przez osobę trzecią na treści takiego
    2. Postanowienie to nie znajduje zastosowania w zakresie, w jakim uprzednio, wyraźnie i w formie pisemnej, wyrazilismy zgodę na możliwość polegania przez konkretną osobę trzecią na danym Raporcie. Wszelkie inne przypadki ujawnienia lub wykorzystania Raportu przez osoby trzecie odbywają się wyłącznie na ryzyko Klienta.

Rozdział VI – Prawa własności intelektualnej

    1. W związku ze świadczeniem usług, możemy posługiwać się materiałami stanowiącymi naszą własność lub do których posiadamy stosowne prawa – w tym danymi, narzędziami analitycznymi, programami komputerowymi, wzorami użytkowymi, systemami, modelami, projektami, metodologiami oraz know-how, niezależnie od ich formy lub sposobu utrwalenia (łącznie: „Materiały”).
    2. Z wyjątkiem przypadków wyraźnie przewidzianych w umowie, wszelkie prawa własności intelektualnej do Materiałów, dokumentacji roboczej powstałej w związku ze świadczeniem usług (z wyłączeniem Informacji Klienta) oraz wszelkich ich modyfikacji lub usprawnień stworzonych w toku realizacji umowy, pozostają naszą wyłączną własnością.
    3. Po dokonaniu pełnej zapłaty za usługi, Klient uzyskuje niewyłączne, nieprzenoszalne i ograniczone prawo do korzystania z dostarczonych przez nas Raportów oraz zawartych w nich Materiałów wyłącznie na potrzeby wewnętrzne swojej działalności i zgodnie z celem, dla którego zostały one sporządzone.
    4. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie, ujawnianie, publikowanie, kopiowanie, adaptowanie, modyfikowanie lub wykorzystywanie Raportów lub Materiałów w celach innych niż wskazane powyżej – w tym ich przekazywanie osobom trzecim – wymaga naszej uprzedniej, wyraźnej i pisemnej zgody.
    5. Raporty lub Materiały przygotowane przez nas nie mogą być w jakikolwiek sposób modyfikowane, redagowane, skracane, streszczane ani przedstawiane w zmienionej formie bez naszej uprzedniej, wyraźnej i pisemnej zgody. Wszelkie ingerencje w treść Raportów lub Materiałów powodują wyłączenie naszej odpowiedzialności za ich brzmienie lub skutki ich wykorzystania.
    6. Nie ponosimy odpowiedzialności za skutki decyzji, działań lub zaniechań osób trzecich, którym Klient ujawnił treść Raportu lub Materiałów przygotowanych przez nas, ani za sposób rozumienia, interpretacji lub wykorzystania tych dokumentów przez takie osoby trzecie. Odpowiedzialność za poprawność przekazu, kontekstu oraz celu ujawnienia leży po stronie Klienta z zastrzeżeniem obowiązków wynikających z Rozdziału III.

Rozdział VII – Poufność

    1. Z zastrzeżeniem innych postanowień niniejszej umowy, żadna ze Stron nie będzie uprawniona do ujawniania osobom trzecim treści niniejszej umowy ani jakichkolwiek informacji przekazanych przez drugą stronę lub w jej imieniu (z wyjątkiem Porad Podatkowych), które z uzasadnionych względów powinny być traktowane jako poufne i/lub stanowiące jej własność (Informacje Poufne).
    2. Za Informacje Poufne uznaje się wszelkie informacje o charakterze technicznym, handlowym, prawnym, organizacyjnym lub finansowym, niezależnie od formy ich utrwalenia lub przekazania (pisemnej, ustnej, elektronicznej lub innej), które zostały oznaczone jako poufne lub ze względu na swój charakter, okoliczności przekazania lub zwyczajową praktykę handlową, powinny być uznane za poufne. Informacjami Poufnymi są w szczególności:
      1. informacje dotyczące zakresu i metod świadczonych usług,
      2. dane klientów i kontrahentów Stron,
      3. informacje handlowe, finansowe, operacyjne i strategiczne Stron,
      4. informacje o strukturze organizacyjnej, pracownikach, współpracownikach i podwykonawcach,
      5. know-how, modele, narzędzia, metodologie, procedury i dokumentacje techniczne.
    3. Strony mogą jednak ujawniać Informacje Poufne wyłącznie w zakresie, w jakim:
      1. informacje te stały się publicznie dostępne w sposób zgodny z prawem i bez naruszenia postanowień niniejszej umowy;
      2. zostały uzyskane legalnie od osoby trzeciej, która – według wiedzy odbiorcy – nie była zobowiązana do ich zachowania w poufności względem strony ujawniającej,
      3. były znane odbiorcy przed ich ujawnieniem przez drugą stronę lub zostały przez niego niezależnie opracowane,
      4. ujawnienie jest niezbędne w celu dochodzenia lub obrony roszczeń wynikających z niniejszej umowy,
      5. obowiązek ich ujawnienia wynika z obowiązujących przepisów prawa, orzeczeń sądowych, decyzji organów administracji lub regulacji zawodowych.
    4. W przypadku ujawnienia Informacji Poufnych na podstawie lit. e) powyżej, strona ujawniająca powiadomi niezwłocznie drugą stronę o takim obowiązku oraz podejmie działania w celu ograniczenia zakresu ujawnienia.
    5. Strony mogą posługiwać się elektronicznymi środkami przekazu (w tym pocztą elektroniczną) w celu przesyłania korespondencji i informacji, co nie będzie samo w sobie uznawane za naruszenie obowiązków dotyczących poufności. Strony przyjmują do wiadomości, że komunikacja elektroniczna może nie być w pełni bezpieczna ani wolna od błędów i podejmują ją na własne ryzyko.
    6. Z zastrzeżeniem obowiązujących przepisów prawa, możemy ujawniać Informacje Klienta osobom powiązanym z nami (w tym Osobom Solveo) oraz podmiotom trzecim świadczącym usługi na naszą rzecz (dalej: „Usługodawcy”), w zakresie niezbędnym do:
      1. świadczenia usług;
      2. wypełniania obowiązków prawnych i regulacyjnych;
      3. weryfikacji konfliktu interesów;
      4. zarządzania ryzykiem i kontroli jakości;
      5. wsparcia administracyjnego, finansowego i IT (łącznie: „Cele Przetwarzania”).
    7. Zachowamy odpowiedzialność za zapewnienie poufności Informacji Klienta w ramach współpracy z Osobami Solveo i Usługodawcami.
    8. Dla potrzeb realizacji Celów Przetwarzania, o których mowa powyżej, my, Osoby Solveo oraz Usługodawcy możemy przetwarzać Dane Osobowe Klienta, informacje dotyczące zidentyfikowanych lub możliwych do zidentyfikowania osób fizycznych. Będziemy Przetwarzać Dane Osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych (w tym RODO) oraz wymogami zawodowymi. Zobowiążemy swoich Usługodawców do zapewnienia zgodności z tymi wymogami.
    9. Klient niniejszym oświadcza i zapewnia, że:
      1. posiada stosowne podstawy prawne oraz upoważnienie do przekazania nam Danych Osobowych w związku ze świadczeniem usług;
      2. wszelkie Dane Osobowe przekazane nam zostały zebrane i są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
      3. w przypadku ujawnienia Danych Osobowych osobom trzecim lub udostępnienia Raportów zawierających Dane Osobowe, Klient ponosi pełną odpowiedzialność za sposób ich dalszego przetwarzania przez te osoby trzecie.

Rozdział VIII – Ogólne postanowienia, wynagrodzenie oraz koszty

    1. Klient zobowiązuje się do zapłaty wynagrodzenia oraz pokrycia wszelkich kosztów związanych ze świadczeniem Usług, określonych każdorazowo w odpowiedniej umowie lub zleceniu wykonania usługi. Ponadto, Klient zobowiązany jest do zwrotu innych racjonalnie uzasadnionych kosztów poniesionych przez nas w trakcie realizacji usług, w tym kosztów podróży, tłumaczeń, usług kurierskich oraz specjalistycznych analiz, jeżeli okażą się one niezbędne do prawidłowego wykonania usługi oraz zostaną uprzednio zaakceptowane przez Klienta.
    2. Wynagrodzenie nie obejmuje podatków, opłat celnych, skarbowych ani innych danin publicznoprawnych, które to obciążenia ponosi Klient, o ile obowiązujące przepisy nie stanowią inaczej.
    3. Jeżeli nie wskazano inaczej w zleceniu wykonania usługi, termin płatności każdej faktury wystawionej przez nas wynosi 7 dni od daty jej doręczenia Klientowi.
    4. Klient akceptuje otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Faktury będą wystawiane w formacie PDF i przesyłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w umowie.
    5. Zmiana adresu e-mail lub cofnięcie zgody na wystawianie faktur elektronicznych nie wymaga aneksu do umowy i jest skuteczne po doręczeniu nam stosownego pisemnego oświadczenia Klienta.
    6. Zastrzegamy sobie możliwość wystawienia faktury w formie papierowej – w szczególności w przypadku wystąpienia problemów technicznych – i doręczenia jej na adres siedziby Klienta.
    7. W przypadku, gdy wykonanie usług w sposób pierwotnie przewidziany okaże się niemożliwe z przyczyn niezależnych od nas (w szczególności z powodu działań lub zaniechań Klienta), lub gdy Klient zleci wykonanie dodatkowych zadań, będziemy uprawnieni do naliczenia dodatkowego wynagrodzenia proporcjonalnego do dodatkowego nakładu pracy lub kosztów, zgodnie z zasadami rozliczeń wynikającymi z umowy.
    8. Zmiana zakresu usług lub ich warunków może również wpłynąć na termin realizacji, co nie będzie stanowiło opóźnienia ani nienależytego wykonania usług po naszej stronie.
    9. W przypadku, gdy obowiązujące przepisy prawa, decyzje organów administracji publicznej, sądów lub innych uprawnionych podmiotów zobowiążą nas do udzielenia informacji, przekazania dokumentacji lub stawiennictwa naszych pracowników lub współpracowników (np. w charakterze świadków) w związku z realizowanymi na rzecz Klienta usługami lub niniejszą umową, Klient zobowiązany jest do zwrotu wszelkich kosztów poniesionych w związku z takim żądaniem, w tym również wynagrodzenia za czas poświęcony przez nas oraz racjonalnie uzasadnionych kosztów zewnętrznego i wewnętrznego doradztwa prawnego – o ile nie jesteśmy stroną takiego postępowania.
    10. Żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy (z wyjątkiem zobowiązań płatniczych), jeżeli zostało to spowodowane okolicznościami niezależnymi od niej, których nie mogła przewidzieć ani zapobiec przy dochowaniu należytej staranności (siła wyższa).
    11. Umowa obowiązuje w odniesieniu do wszystkich usług, niezależnie od daty ich wykonania, w tym również tych zrealizowanych przed dniem jej podpisania, jeżeli zostały objęte zakresem współpracy Stron.
    12. Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą wykonania wszystkich usług objętych Zleceniem. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę w całości lub w części dotyczącej poszczególnych usług z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia w formie pisemnej.
    13. Mamy prawo do natychmiastowego wypowiedzenia umowy (w całości lub w części), w formie pisemnej, w przypadku, gdy dalsze świadczenie usług stałoby się niemożliwe lub sprzeczne z obowiązującymi przepisami prawa, regulacjami zawodowymi lub zasadami etyki zawodowej.
    14. W przypadku rozwiązania umowy, Klient zobowiązany jest do zapłaty:
      1. wynagrodzenia za wszystkie usługi faktycznie wykonane do dnia rozwiązania (włącznie z tym dniem);
      2. wynagrodzenia za prace rozpoczęte, lecz nieukończone, proporcjonalnie do stopnia ich zaawansowania;
      3. wszelkich kosztów poniesionych przez nas w związku z przygotowaniem, realizacją lub rozwiązaniem umowy.
    15. Postanowienia dotyczące poufności obowiązują przez okres 10 lat od daty rozwiązania
    16. Wartość naszego wynagrodzenia lub stawek uzgodnionych z Klientem podlega corocznej waloryzacji z dniem 1 stycznia każdego roku kalendarzowego, począwszy od roku następującego po roku zawarcia umowy z Klientem, o średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem za rok poprzedni, ogłaszany przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. Określone w ten sposób wynagrodzenie podlega następnie zaokrągleniu do pełnych złotych. Waloryzacja dokonywana jest automatycznie, bez potrzeby sporządzania aneksu do umowy.
    17. Wszelkie inne postanowienia niniejszej umowy, które ze swojej natury lub treści mają obowiązywać również po zakończeniu współpracy, pozostają w mocy i są wiążące po rozwiązaniu umowy, o ile przepisy prawa nie stanowią inaczej.

Rozdział IX – Obowiązki w zakresie MDR (raportowanie schematów podatkowych)

    1. W związku z obowiązującymi przepisami art. 86a–86o ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, informujemy, że w przypadku gdy świadczone przez nas usługi obejmują schemat podatkowy w rozumieniu tych przepisów, możemy – jako promotor lub wspomagający – być zobowiązani do:
      1. przekazania informacji o schemacie podatkowym odpowiednim organom podatkowym w przewidzianym prawem trybie;
      2. poinformowania Klienta o obowiązku przekazania przez niego informacji o schemacie podatkowym, wraz z zakresem informacji wymaganych przepisami.
    2. Obowiązki wskazane w punkcie powyżej wynikają z przepisów prawa powszechnie obowiązującego i nie mogą zostać uchylone lub zmodyfikowane w drodze postanowień niniejszej umowy.

Rozdział X – Compliance i przeciwdziałanie konfliktom interesów / AML

    1. Zastrzegamy, że w toku świadczenia usług możemy być zobowiązani do przeprowadzenia procedur zgodnych z obowiązującymi regulacjami z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (AML), przeciwdziałania konfliktom interesów, weryfikacji klienta (KYC) oraz innych procedur compliance. Klient zobowiązany jest do współpracy w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia tych procedur, w tym do dostarczania odpowiednich informacji i dokumentów.
    2. Jeżeli wyniki przeprowadzonych procedur AML, KYC lub związanych z oceną ryzyka wskazywać będą na brak możliwości kontynuowania świadczenia usług z uwagi na obowiązujące przepisy prawa lub zasady etyki zawodowej, zastrzegamy sobie prawo do odmowy lub zaprzestania świadczenia usług w całości lub w części, bez ponoszenia z tego tytułu odpowiedzialności odszkodowawczej.

Rozdział XI – Prawo właściwe i rozstrzyganie sporów

    1. Niniejsza umowa oraz wszelkie pozaumowne kwestie lub zobowiązania powstałe w związku z niniejszą umową lub świadczonymi przez nas usługami będą podlegać prawu polskiemu i będą interpretowane zgodnie z tym prawem.
    2. Wszelkie spory dotyczące niniejszej umowy lub świadczonych przez nas usług będą podlegać wyłącznej jurysdykcji sądów polskich właściwych ze względu na naszą siedzibę, której to jurysdykcji każda ze stron niniejszym poddaje się w tym zakresie.

Rozdział XII – Pozostałe postanowienia

    1. Klient wyraża zgodę na działanie nasze na rzecz innych klientów, w tym firm będących dla Państwa konkurencją, z zastrzeżeniem obowiązujących nas wymogów zawodowych.
    2. Klient nie może dokonać cesji jakichkolwiek praw, obowiązków ani roszczeń wynikających z niniejszej umowy.
    3. W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszej umowy (w całości lub w części) zostało uznane za sprzeczne zprawem, nieważne lub z innych powodów nie podlegające dochodzeniu na drodze prawnej, nie będzie to miało wpływu na ważność i skuteczność pozostałych postanowień.
    4. W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy postanowieniami zawartymi w poszczególnych częściach umowy, części te (wbraku wyraźnych odmiennych uzgodnień) będą miały następujące pierwszeństwo:
      1. zlecenie wykonania usług wraz z załącznikami;
      2. umowa na usługi bieżącego wsparcia podatkowego;
      3. niniejsze Ogólne warunki świadczenia usług;
      4. inne porozumienia pomiędzy Stronami;
    5. Żadna ze stron nie może publicznie używać lub w inny sposób posługiwać się nazwą, logo lub znakami towarowymi drugiej strony bez jej uprzedniej, pisemnej zgody, z zastrzeżeniem, że możemy publicznie wskazywać Klienta jako podmiot korzystający z naszych usług, w tym również w odniesieniu do konkretnych usług.
Homeprzekierowanie przycisku